Jika Suami Menyakiti Istrinya, Berarti Dia Telah Durhaka Kepada Allah




Kehidupan suami istri yang rukun, damai, sejahtera serta bahagia merupakan idaman kebanyakan orang. Namun yang namanya rumah tangga, tentu ada saja yang namanya permasalahan.

Kecil besarnya persoalan dalam rumah tangga itu adalah tergantung langkah kita menyikapinya dan bagaimana mencari jalan keluar paling baik untuk permasalahan yang ada.

Maka dari itu ada makna ‘menyelesaikan satu persoalan melalui langkah kekeluargaan’, berarti apabila ada persoalan, jangan sampai dibawa keluar supaya permasalahan itu tidak makin besar dikarenakan campur tangan orang luar.

Nah, tentu kita sudah kerap dengar ‘istri durhaka’ ya kan? namun sempatkah anda mendengar ‘suami durhaka’? Mungkin saja saja jawaban berikut ini bisa menerangkannya kenapa jarang kita dengar kalimat ‘suami durhaka’.

Seseorang Bertanya:
“Kalau isteri menyakiti hati suami, tandanya durhaka pada suami. Namun bagaimanakah bila suami sakiti hati isteri.? ”

Jawaban Ustadz:
Berdosa juga lah. Namun tak ada istilah suami durhaka pada isteri, namun suami akan ditandai Malaikat juga sebagai durhaka pd Allah SWT.

Karena isteri, rezekimu bertambah.
Kerana isteri, jadi lahirlah zuriatmu.
Kerana isteri, makan, pakaian mu dijaga.
Kerana isteri, tenang hatimu.
Kerana isteri, lembut panorama mata mu.

Kerana isteri, yaitu satu-satunya manusia yang bisa lihat cacat-celamu yang tersembunyi dari pandangan matamu tapi masih tetap menerimamu apa adanya.

Jangan sampai sakiti hati mereka, ingatlah setiap pengorbanan mereka, meskipun kecil dimata mu, baginya besar untuk dianya.

Wahai pria yang bergelar suami. Ingatlah bahawa setiap peluh yang menitik, yang dikerjakan untuk keluarganya, tiap-tiap air mata yang menitis untuk anak-anak serta suaminya yaitu salah satu tanda bahwa dia isteri yang terbaik buat anda.

Kenapa Wantia Sering Menangis?
Karena wanita itu unik, ia makhluk yang istimewa.

Allah kuatkan bahunya untuk melindungi anak-anaknya

Allah lembutkan hatinya untuk berikan rasa aman

Allah kuatkan rahimnya untuk menaruh benih manusia

Allah teguhkan peribadinya untuk selalu berjuang saat yang lain menyerah

Allah beri dia naluri untuk terus menyayangi, walaupun dikhianati oleh rekan, walaupun disakiti oleh orang yang ia sayangi.

Wanita makhluk kuat. Namun bila satu waktu dia menangis, itu kerana Allah memberi air mata untuk membersihkan luka batin dan memberi kemampuan baru untuk wanita.

Sumber: informasipopuler.com





Loading...
loading...
loading...