Inilah Kenapa Yahudi Ingin Sekali Menguasai Baitul Maqdis

by

Pada masa Nabi Daud dan Sulaiman, para Yahudi semuanya taat kepada Allah. Nabi Sulaiman mempunyai satu mukjizat yaitu sangat kaya, menguasai angin, jin dan margasatwa.

Pada zaman tersebut jin tunduk kepada Nabi Sulaiman dan mereka banyak membawakan emas kepada Nabi Sulaiman, bahkan yang di bawah laut pun diambilkan oleh Ifrit.

Nabi Sulaiman mengarahkan umatnya untuk membangun Masjid Al-Aqsa, semua jin patuh dengan perintah tersebut dan mereka membuat dengan bersungguh-sungguh bersama dengan para Yahudi dan manusia lain.

Nabi Sulaiman wafat ketika berdiri atau duduk atas kursi semasa memerhatikan jin dan manusia membangun Masjid Aqsa.

Ketika telah siap sepenuhnya, tanda-tanda meninggalnya Nabi Sulaiman dipertunjukkan dengan anai-anai yang memakan tongkat baginda dan jasad baginda terjatuh. Keadaan ini adalah untuk menunjukkan bahwa jin juga tidak mengetahui perkara ghaib.

Selepas wafatnya Nabi Sulaiman, Yahudi berpecah belah dan kembali ke tabiat lama mereka, menyembah berhala dan melakukan penindasan.

Ada juga yang masih taat menyembah Allah, namun banyak dari mereka kembali menyembah berhala Baal, berhala Dagon, berhala Jehovah, berhala Osiris dan ada juga yang menyembah syaitan (Baphomet dan Lucifer)

Para penyembah syaitan ini telah membangun sebuah bangunan yang berdekatan dengan Kompleks Masjidil Aqsa yang kemudian mereka namakan Solomon Temple untuk melakukan ritual penyembahan syaitan dan akan menjadi istana kepada al-Masih Dajjal.

Kelompok tersebut diketuai oleh King Hiram the Thyre. Mereka mengangkut kebanyakan emas yang dipercayai banyak di Masjid Aqsa ke Solomon Temple tersebut.

Selepas banyak melakukan penindasan, mereka diserang oleh kaum Assyria yang memusnahkan kota mereka dan mereka bangun seperti semula.

Selepas itu pula mereka diserang habis-habisan oleh kerajaan Rom yang memusnahkan kota Yahudi, sehingga menjadi padang sejauh jarak padang, tinggal satu dinding saja yang sekarang menjadi Tembok Ratapan (Wailling Wall) yang mana Barrack Obama dan George W. Bush serta bekas Presiden Amerika yang lain melakukan ritual menangisi di tembok tersebut.

Selepas itu mereka berasimilasi dengan kerajaan Rom. Kemudian Nabi Isa diutus dan mereka merasakan bahwa Nabi Isa adalah ancaman terhadap kekuasaan mereka.

Mereka kemudian menghasut pemerintah Rom supaya membunuh Nabi Isa. Tetapi Nabi Isa diangkat ke sisi Allah dengan jasad dan orang lain ditukarkan ke rupa Nabi Isa. Nabi Isa akan turun ke bumi menjelang kiamat.

Yahudi sekarang menginginkan Baitulmuqaddis disebabkan mereka meyakini masih banyak lagi emas yang belum sempat diangkut oleh mereka sejak dulu. Mereka percaya bahwa dengan emas dan makanan mereka dapat menguasai dunia.

PROTOKOL YAHUDI MENGUASAI BAITULMAQDIS
(Silakan baca Protokol of Zion dari buku The International Jews, Henry Ford)

Protocol No. 22: The Power of Gold
In our hand is the greatest power of our day-Gold: In two days we can procure from our storehouses any quantity we may please.

Dan satu misi yang lebih penting kenapa mereka menginginkan Baitulmaqdis adalah untuk membangun Solomon Temple yang runtuh semasa diserang oleh Rom, agar dapat menjadi Kiblat penyembah syaitan dan juga sebagai istana kepada Raja yang akan tahbiskan oleh mereka menjelang tahun 2020.

Protocol No. 24: King of the Jews
The king of the Jews must not be at the mercy of his passions, and especially of sensuality: on no side of his character must he give brute instincts power over his mind. Sensuality worse than all else disorganizes the capacities of the mind and clearness of views, distracting the thoughts to the worst and most brutal side of human activity.

Kesimpulannya, Yahudi menginginkan Baitulmuqaddis disebabkan emas, membangun Solomon Temple dan menunggu penasbihan Raja Yahudi yaitu al-Masih Dajjal yang akan bersemanyam di Solomon Temple tersebut.

Yahudi juga percaya bahwa di Masjidil Aqsa ada The Ark Of Convenant, yang berada di salah satu jalan rahsia di bawah Masjidil Aqsa. Konon mereka yakin dengan adanya Ark Of Convenant ini, Bani Israil akan berjaya dalam setiap peperangan. Wallahua’lam.

Al-Aqsa hanya menunggu masa untuk diruntuhkan oleh kafir yahudi ini. Mereka ingin membangun kembali kuil ke-3 mereka. Tapak kuil itu adalah pada tapak Dome of Rock dan Al-Aqsa sekarang.

Tetapi untuk membangun kuil baru, ada beberapa syarat yang harus dipatuhi, antaranya ialah kaum yahudi dikumpulkan di satu tempat (Israel) dan mesti ada seorang messiah untuk membimbing mereka.

Seperti mana yang kita tahu Rasullulah adalah rasul terakhir utusan Allah. Jadi siapakah messiah (penyelamat) mereka menunggu untuk ditabalkan itu? Sudah semestinya the false messiah adalah dajal al-masih. Wallahua’lam.

Mengenai keberadaan emas yang mereka yakini, sebenarnya adalah buku-buku sihir kuno Yahudi. Pada zaman Nabi Sulaiman baginda telah menangkap syaitan yang mengajar sihir kepada kaum yahudi dan buku-buku sihir tersebut ditanam di bawah singgasana baginda. Itulah sebabnya mereka menggali Al-Aqsa untuk mendapatkan kembali ilmu-ilmu sihir.

Buku sihir itu bukan mengenai ilmu sains dan teknologi. Ia memang buku sihir yang mengajar ilmu-ilmu hitam seperti kabballah (salah satu sihir kuno Yahudi).

Sebenarnya salah satu sumber kekuasaan Yahudi adalah melalui pertolongan lucifer (iblis). Mereka memperoleh kuasa, harta, wanita dan pelbagai bentuk kemewahan dengan hanya mengamalkan ritual-ritual penyembahan syaitan.

Maka buku-buku sihir itu amatlah penting kepada mereka agar mereka dapat memperhebatkan lagi kekuasaan mereka. walau bagaimanapun, yang Maha berkuasa hanyalah Allah.

Kaum yahudi Zionist percaya bahwa akan terwujud kerajaan Israel raya menjelang tahun 2020. Kita tidak tahu apakah Dajjal akan turun pada masa itu?

Tetapi hal itu merupakan kepercayaan yahudi zionist yang percaya bahwa kerajaaan Israel raya diwujudkan menjelang 2020 dan Messiah mereka akan turun memerintah Israel raya pada tahun 2020.

Kita sebagai umat Islam memang tidak tahu kapan waktu sebenarnya Imam Mahadi, Nabi Isa AS dan dajjal akan dizahirkan kepada kita semua. Ianya tetap akan berlaku saat itu sudah semakin dekat.

Menurut hadis Rasullah S.A.W, umat Islam akan berada di muka bumi ini lebih 1000 tahun dan tidak melebihi dari 1500 tahun, dan kita sekarang sudah berada dalam 1432H di tambah lagi 13 tahun bermakna kita telah berada di muka bumi ini selama 1445 tahun, jadi hanya tinggal lebih kurang 55 tahun sahaja lagi untuk kita berada di dunia ini. Apakah yang akan berlaku selepas itu hanya Allah sahaja yang mengetahui. Wallahua’lam.

1) Nabi Isa akan memerintah dunia selama 40 tahun.

2) sebelumnya adalah zaman Imam Mahadi selama 7 hingga 9 tahun.

3) dan era zaman Mahadi akan menyaksikan kemunculan dajjal makhluk penipu dan pembohong besar sejak manusia tercipta.

4) Berdasrkan rumusan-rumusan di atas masa kedatangan watak-watak besar akhir zaman sudah di ambang pintu. Hanya di tangan Allah SWT yang akan menentukan segalanya Kita nantikan kebenaran janji Allah SWT dengan penuh tawakkal dan marilah kita sama-sama berdoa semoga perancangan Israel untuk membina negara israel raya dan mengusai dunia pada tahun 2020 tidak menjadi kenyataan, biarpun kita tidak dapat menafikan bahawa mereka memang sudah berjaya menguasai seluruh pelusuk dunia pada saat ini.

Yahudi telah menubuhkan pertubuhan mereka bernama Freemason yang percaya tuhan mereka adalah GAOTU (The Great/Glorious Architech of the Universe) yang mana merujuk kepada Lucifer atau Iblis. Selain itu juga dipercayai mereka percaya JahBulOn (gabungan berhala jehovah, Baal dan Osiris).

Freemason adalah organisasi tertua yang berada di dunia. Misinya adalah menolong Yahudi mendapatkan baitulmuqaddis bagi membina semula Solomon Temple untuk ritual penyembahan syaitan. Ahli freemason kebanyakkan terdiri dari golongan elit. Wallahu a’lam.

Sumber: islampos.com

Loading...
loading...
loading...